IT & C

Orange şi Vodafone intră pe piaţa cafenelelor

Pentru a atrage un public cat mai larg şi a-şi asigura o expunere cat mai mare a brandului, giganţii de pe piaţa telefoniei mobile şi-au asociat numele cu lanţuri locale de cafenele şi au deschis locaţii inedite pe piaţa Capitalei. Tonul a fost dat de Vodafone şi Orange. Beneficiile sunt de ambele părţi: un operator se bucură de notorietate, pe fondul unui mare flux de clienţi adus de cafenea, iar aceasta îşi pune numele langă cel al unei companii de talie mondială. Cum să îţi asociezi numele cu un mare operator de telefonie mobilă? Startul îl dă acesta cu ideea de proiect şi apoi îşi caută un partener local, de preferinţă un nume în vogă."Au contactat mai mulţi jucători de pe piaţă", povesteşte Daniel Caramihai, partener în businessul restaurantelor Fratelli din Bucureşti. Firma sa activează ca asociat al Orange Romania în proiectul magazinului situat în cadrul fostului Magazin Muzica de pe Calea Victoriei. "S-au purtat nişte discuţii, noi am venit cu oferta noastră, dar nu a fost vorba de un caiet de sarcini sau aşa ceva", explică reprezentantul lanţului de restaurante. După ce au fost aleşi, cei de la Fratelli au dezvoltat o cafenea pe ultimul etaj al Orange . Contracul se derulează pe o perioadă de trei ani. Investiţia în întregul proiect a fost de peste un milion de dolari. Operatorul aduce brandul, cafeneaua - flux de clienţi Extinderea conceptului şi în alte locaţii "depinde foarte mult de feed-back-ul pe care îl vom primi de la vizitatorii Orange Concept Store ", spune Răzvan Vasilescu, Concept Store Manager în cadrul Orange Romania. "Hotărarea asupra serviciilor Fratelli a fost luată ţinand cont de raportul calitate-preţ şi aprecierea deosebit de bună de care se bucură acest brand pe piaţa din Bucureşti", a mai spus reprezentantul Orange. "Beneficiile sunt reciproce", a mai adăugat reprezentantul Fratelli. "Pentru noi este bine să ne asociem cu un nume puternic cum este Orange, iar prezenţa Fratelli aici generează trafic de clienţi de care beneficiază Orange", a conchis oficialul. O strategie asemănătoare au adoptat, cam în acelaşi timp, şi concurenţii de la Vodafone. Astfel, lanţul de cafenele City Cafe, deţinut de aceeaşi companie care operează şi restaurantele City , va dezvolta un parteneriat cu Vodafone Romania pentru deschiderea unor unităţi sub numele City Cafe Vodafone, a declarat Dragoş Petrescu, director general al City Grill. "Planul nostru implică realizarea unui sistem de comunicare 3G (transfer de imagini şi de sunet în timp real n.red.) între cafenelele din reţea, serviciu care să fie gratuit pentru clienţi", spune Petrescu. Ideea asocierii a pornit de la faptul că un astfel de sistem s-a mai încercat pe pieţele din Europa de Est şi a funcţionat foarte bine, explică reprezentantul City Cafe. "Prima cafenea a fost deschisă la Piaţa Charles de Gaulle. Am lucrat timp de mai multe luni cu Vodafone la acest program şi reprezintă un co-branding City Cafe Vodafone", spune Petrescu. Pentru continuarea acestui proiect sunt urmărite locuri care permit administrarea locaţiei, în special oraşe unde există deja cafenele în franciză sau în Bucureşti - locaţii City Cafe sau magazine Vodafone. Pasul următor extinderea în provincie "Avem în vedere pentru dezvoltarea de locaţii City Cafe Vodafone oraşe precum Bucureşti, Constanţa şi Suceava", spune reprezentantul City Grill. Planurile se vor materializa, precizează Petrescu, în funcţie de rezultatele proiectului din Piaţa Charles de Gaulle. Investiţia iniţială în cafeneaua City Cafe a fost de circa 150.000 de euro, urmand mici ajustări după încheierea parteneriatului cu Vodafone, spune Petrescu. Principalul target pentru viitor al companiei va fi, în primul rand, conversia locaţiilor deja existente. Petrescu nu a precizat care este gradul de implicare financiar al fiecăruia dintre parteneri. "Prezenţa brandingului Vodafone în cafeteria de la parterul clădirii Charles de Gaulles Plaza - unde se află şi sediul nostru central - este o acţiune punctuală de creştere a vizibilităţii brandului, într-un spaţiu frecventat de angajaţii şi vizitatorii noştri", explică Lidia Solomon, PR Director al Vodafone Romania.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele