IT & C

Oracle a gasit solutia pentru eliminarea concurentei: o desfiinteaza

Oracle, gigantul american din industria software, a adoptat cea mai buna politica fata de concurenta: a cumparat-o, scrie BBC. Se pare ca, in industria de profil, marimea nu conteaza. Cel putin asa au gindit cei din top-managementul Oracle care au reusit sa puna pe picioare o strategie de achizitionare a unor mari companii rivale, precum PeopleSoft sau Siebel. Oracle pare sa nu se opreasca aici. Cine va fi urmatoarea victima?

Noua provocare - software-ul "la cerere"
Noua provocare pentru gigantul Oracle vine de pe segmentul CRM (customer relationship management - un software ce permite companiilor sa monitorizeze relatiile cu clientii in timp real) si se numeste SalesForce.com. Noutatea acestui nou rival al Oracle consta in vinzarea acestui serviciu on demand , adica prin intermediul unui site care pune la dispozitia clientilor solutii in timp real, fara ca acestia sa fie nevoiti sa instaleze vreun program si sa se ocupe de infrastructura. De altfel, se pare ca industria software din intreaga lume se indreapta din ce in ce mai mult spre acest tip de servicii, unul dintre sustinatorii inraiti fiind chiar Bill Gates, presedintele Microsoft. Oracle va aborda afacerea celor de la Salesforce putin diferit fata de cum ne-a obisnuit. Mai exact, top-managementul companiei declara ca nu este interesat de achizitionarea SalesForce. "In acest caz, cred ca va fi mult mai amuzant sa-i zdrobim", a declarat, recent, Charles Phillips, presedintele Oracle, referindu-se evident la demararea unei strategii pentru scoaterea de pe piata a noilor rivali care cistiga din ce in ce mai mult teren.

Cine va cistiga?
De unde si pina unde atit de mult interes din partea Oracle pentru Salesforce? Ei bine, ar fi doua motive. In primul rind, noua companie a reusit sa-si atraga clienti importanti, precum AOL, Cisco , Nokia sau Merrill Lynch , firme care, de asemenea, "pariaza", intr-o oarecare masura, pe segmentul "on demand". Un al doilea motiv este ceva mai personal pentru Oracle. Fondatorul si seful Salesforce.com nu este altcineva decit Marc Benioff, fost director executiv la Oracle. Intrebat despre "problema" Oracle, Benioff zimbeste si se declara prea putin ingrijorat de strategia rivalului sau mai mare. Mai mult, seful Salesforce afirma ca afacerea sa, care se desfasoara strict "la cerere", are o serie de avantaje in fata Oracle. Daca ar fi sa analizam insa realitatea de pe piata de profil, Oracle ar putea avea cistig de cauza. "On demand" este un serviciu care are inca multe hibe, cele mai importante fiind (in)securitatea datelor si increderea clientilor. Cel putin aceste doua probleme trebuie "tratate" rapid, pentru ca piata software-ului "on demand" sa cucereasca bugetele marilor companii clienti. Momentan, nu multe firme de mare calibru au curaj sa-si lase afacerile pe mina business on demand, adica sa-si posteze pe Internet o serie de planuri de afaceri sau strategii financiare cu speranta ca nu vor deveni publice, dintr-o greseala. Seful de la Salesforce spera, insa, ca business-ul lui, care este inca la inceput, va cuceri piata, chiar daca va trebui sa tina piept unor rivali precum Oracle, SAP sau Microsoft. "In razboi, mai mult nu este si mai bine, nu trebuie sa ai o armata mare pentru a cistiga o batalie", spune Marc Benioff, citind pasajul sau preferat din "Arta razboiului", scrisa de generalul chinez Sun Tzu, scrie BBC. Insa, in aceeasI carte mai exista un pasaj: "desi o lupta poate fi declansata de o forta mica, la sfirsit, aceasta va fi capturata de o forta mai mare". Seful de la Salesforce nu poate spera decit ca nu toate vorbele de duh din "Arta razboiului" se adeveresc si in industria de software.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele