Oamenii de ştiinţă au identificat 100 noi gene care pot cauza cancer

Oamenii de ştiinţă au identificat 100 noi gene care pot cauza cancer dacă suferă mutaţii, relatează The Guardian. Descoperirea face parte din cel mai mare studiu privind genotipul uman, care sugerează, de asemenea, că numărul genelor 'canceroase' este mult mai mare decat se crezuse. În prezent, se consideră că toate tipurile de cancer sunt cauzate de mutaţiile unor gene specifice. 'Pană acum, există aproximativ 350 de gene din cele circa 25.000 din genotipul uman care s-au dovedit a fi canceroase', a declarat Mike Stratton, responsabil al Cancer Genome Project de la Wellcome Trust Sanger Institute, Cambridge . Aceste gene au fost identificate în peste 25 de ani de cercetări, însă noile tehnologii accelerează procesul, permiţandu-le oamenilor de ştiinţă să identifice toate genele dintr-o celulă canceroasă. Aceste secvenţe de gene pot fi comparate apoi cu celule sănătoase pentru a se identifica diferenţele de ADN.