Mutatiile genetice datorate adaptarii la mediu

In ultimii 100.000 de ani, oamenii au colonizat cele mai indepartate colturi ale planetei, adaptandu-se la noi provocari ale mediului pe masura ce migrau. In acest proces, cercetatorii cred ca oamenii au suferit modificari genetice care au raspuns necesitatilor de adaptare. Revista Science Magazine informeaza ca o echipa de cercetatori din Franta si Spania aduce un sprijin puternic teoriei mai vechi ca oamenii au suferit modificari genetice care s-au tradus in modificari ale culorii pielii sau staturii pentru a se adapta noilor medii geografice si climatice. Echipa a identifica 582 de gene care au evoluat in mod diferit la diferite populatii in ultimii 60.000 de ani, incluzand aici mai multe care protejeaza oamenii de obezitate , diabet, hipertensiune si alte boli. Cercetatorii au analizat ADN-ul a 210 indivizi europeni, africani si asiatici . Comparand variatiile genetice din cadrul unei populatii europene cu cele care marcheaza diferenta intre europeni, asiatici si africani, s-a observat ca acestea din urma sunt mult mai importante, datorandu-se in special necesitatilor de adaptare la mediu. Faptul ca exista mutatii genetice care variaza foarte mult intre populatii si ca acestea se datoreaza in special adaptarilor la mediu, contrazice opinia curenta ca aceste variatii s-ar datora hazardului. Cu toate ca cercetatorii nu stiu care este rolul majoritatii celor 582 de gene care au suferit modificari atat de intense, ei au identificat un numar de 50 care par sa fie reactii la boli sau modificari in dieta si mediu inconjurator. Unele includ mutatii care altereaza modul in care adultii regleaza insulina si digereaza zaharurile. Astfel, noi mutatii care protejeaza oamenii de diabet si obezitate au fost selectate probabil pentru ca au imbunatatit considerabil abilitatile oamenilor de a face fata dietelor specifice in agricultura. Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro