Meteoritul care detine secretele sistemului solar

Muzeul de Istorie Naturala din Londra a reusit sa achizitioneze o bucata de meteorit a carui analiza chimica ar putea da la iveala unele indicii cu privire la formarea sistemului nostru solar acum 4.5 miliarde de ani, dupa cum informeaza BBC News.

Meteoritul Ivuna a aterizat in Tanzania in 1938; pe atunci avea o greutate de 705 grame, dar de-a lungul timpului a fost impartit in mai multe esantioane pentru studiu. Majoritatea acestora sunt detinute de catre colectionari privati dar si de guvernul din Tanzania.

Constitutia chimica a lui Ivuna este destul de rara – ea avand unele asemanari cu cea a soarelui –, abia noua din cei 35.000 de meteoriti cunoscuti (aproximativ 0.03%) avand aceasta compozitie.

Monica Grady , profesor de stiinte planetare la Universitatea din Milton Keynes spune ca achizitia are o mare importanta pentru expertii britanici, dar si pentru cei din intreaga lume: “Acest material este o ramasita din fundatia sistemului solar. Este o incredibila oportunitate de a-l studia atat de aproape”.

Una dintre intrebarile la care Ivuna ar putea raspunde este modul in care principalii constituenti chimici ai vietii au ajuns pe Pamant. Un studiu realizat in 2001 pe o alta bucata din Ivuna arata ca in constitutia acesteia se gasesc materiale pre-genetice precum amino-acizii.

Astfel de ramasite ale diferitelor corpuri ceresti se pot constitui in adevarate indicii ale modului in care s-a dezvoltat sistemul solar si a aparut viata pe Pamant. De altfel, saptamana trecuta oamenii de stiinta de la Colegiul Imperial din Londra au confirmat ca meteoritul Murchison continea molecule extraterestre – precursori ai ADN-ul si ARN-ului.

Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro