IT & C

Internetul face specialist din oricine

In conditiile in care continutul unor site-uri binecunoscute cum este Wikipedia se bazeaza pe informatii furnizate de utilizatori, specialistii cred ca zilele jurnalistilor, criticilor, scriitorilor, muzicienilor si regizorilor profesionisti sunt numarate. Investitorul Robert McNamee a decis sa investeasca pe ideea potrivit careia creatorii de opinie din secolul 20 sunt o poveste trecuta. „Era important daca erai un observator de la fata locului si acest lucru te facea un profesionist cel putin in acel moment, daca nu pentru totdeauna in respectivul domeniu”, spune McNamee, adaugand ca Internetul a schimbat datele problemei, facand ca toata lumea sa devina la ora actuala un expert dintr-un anumit punct de vedere. Explicatia lui McNamee pare argumentata in conditiile in care cei care doresc sa cumpere carti pot mai intai sa citeasca recenzii facute de catre alti utilizatori pe Amazon sau daca vor sa vada imagini ale incendiilor devastatoare din sudul Californiei este de ajuns sa intre pe Flickr. McNamee este dispus sa investeasca sume importante de bani pe simpla idee ca in timp utilizatorii de Internet se vor decide care sunt sursele credibile si vor fi dispusi sa plateasca pentru a le citi. Andrew Keen, autorul lucrarii The Cult of the Amateur (Cultura amatorului) crede ca tot mai putini oameni au incredere in autoritatea creatorilor de opinie si „ca pun pe acelasi nivel, spre exemplu, jurnalistii cu politicienii si cu persoane care fac parte din conducere”. Recenziile erau in trecut domeniul tabu al ziaristilor profesionisti, fie ca era vorba despre o carte, un spectacol de teatru, TV, un restaurant, orice fel de produs cultural sau comercial. La ora actuala recenziile facute de utilizatorii de Internet de oriunde din lume, fie ca sunt recenzii scrise, audio sau chiar video, nu mai sunt o noutate. Un exemplu in acest sens este site-ul //www.expotv.com, unde consumatorii pot sa posteze comentarii (scrise sau video) cu privire la diferite produse. Consumatorii au, in sfarsit, un mediu unde pot fi egali cu afaceristii Si exemplele nu se opresc aici. Ripoff Report (www.ripoffreport.com) este un site care invita utilizatorii sa scrie plangeri in legatura cu diverse produse sau servicii care i-au nemultumit. Potrivit creatorului acestui site, Ed Magedson, Internetul este, in sfarsit, un mediu in cadrul caruia utilizatorii pot fi egali cu cei care le ofera produse si servicii. Magedson are, in momentul de fata, zeci de procese de calomnie cu cele mai diverse companii, dar Ripoff Report nu poate fi considerat raspunzator asa cum se intampla cu ziarele sau posturile de televiziune, in conditiile in care continutul sau se bazeaza in totalitate pe rapoarte scrise de utilizatori. Cazul este cumva asemanator cu cel al unor site-uri care au camere de chat (de exemplu Yahoo sau AOL) si care potrivit unei legi aprobate de Congresul SUA in 1996 nu pot fi facute raspunzatoare pentru ceea ce spun utilizatorii in camerele de chat. Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele