Daca pana de curand, despre televiziunea din SUA se credea ca este atotputernica in ceea ce inseamna "dirijarea" atentiei cetatenilor, iata ca ultimele studii in domeniul mass-media americane arata schimbari majore, generate in primul rand de "arhitectura" si impactul Internetului asupra vietii de zi cu zi. Raportul Asociatiei Editorilor on-line din SUA se intituleaza "Generational Media Study" si a studiat atitudinea consumatorilor de mass-media pe grupe de varsta: 18- 24 de ani , 25-34 de ani si 35-54 de ani. "Consumatorii incep sa treaca de la utilizarea strict functionala a Internetului catre utilizarea sa ca mijloc de comunicare", a declarat Michael Zimbalist, presedintele On-line Publishers Association.
NET-UL, FAVORIT. Pentru 73% dintre cei chestionati, Internetul este mijlocul de informare preferat care ii ajuta sa fie la curent cu subiectele care ii intereseaza mai mult. 86% dintre repondenti au spus ca prefera televiziunea pentru emisiunile de divertisment. Cifrele studiului arata ca 97% dintre repondenti sunt de parere ca a cauta informatii on-line despre produse si muzica este la fel sau mai bine decat a o face prin reviste.
Pentru 83% dintre dintre subiecti, a citi o informatie pe Net este la fel sau mai bine decat a o face prin intermediul unui ziar tiparit, in timp ce 67% prefera sa urmareasca un clip pe Internet decat la televizor. In legatura cu canalul media preferat, 45,6% aleg Internetul, 34,6% televiziunea, iar radioul si presa tiparita isi impart cate 3,2% din subiecti. 41% dintre cei care aleg Internetul pentru a se informa ii acorda acestui canal intre 2 si 5 ore/zi (aici nu intra e-mail, messenger sau chat), 19% stau pe net peste 5 ore pe zi/saptamanal. Conform raportului OPA, Internetul este singurul mijloc de comunicare a carui utilizare a crescut in ultimul timp. 47% dintre repondenti folosesc net-ul mai mult timp decat o faceau cu un an in urma, in timp ce 35% dintre repondenti petrec mai putin timp cu jocurile video, iar 28% stau mai putin in fata televizorului decat anul trecut.
Cititul ziarului tiparit este o parte importanta a zilei pentru 38% din segmentul 35-54 de ani, comparativ cu un procent de 17% pentru segmentul 18-24 de ani. In ceea ce priveste increderea in informatiile din ziare, 50% dintre cei cu varste intre 18 si 24 de ani spun ca au incredere, fata de un procent de doar 35% pentru segmentul 35-54 de ani. In topul audientelor, presa tiparita detine doar 3,2% din preferintele celor chestionati, americani cu varste cuprinse intre 18 si 54 de ani.
45% dintre cei chestionati, cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani, au spus ca aleg mai intai Internetul pentru stirile nationale, fata de un procent de 29% din segmentul 35-54 de ani. Pe de alta parte, 58% dintre repondenti (18-24 de ani) cauta mai intai pe Internet, informatii meteorologice (fata de un procent de 49% pentru segmentul de varsta 35-54 de ani). In ceea ce priveste informatiile sportive, 51% dintre subiecti (18-24 de ani) aleg mai intai net-ul, comparativ cu 41% din "zona" 35-54 de ani (www.online-publishers.org).