IT & C

Indolenta vanzatorului roman - transferata si in magazinele online

Magazinele virtuale romanesti nu stiu sa faca business, se arata intr-un studiu al no-cash.ro. "Circa 95% din site-urile de comert electronic sunt construite haotic, nu tin cont de regulile din e-commerce , nu stiu sa comunice, sa se promoveze, si nu dispun nici de un client service pus la punct", se arata in studiul citat. Specialistii no-cash mai spun ca majoritatea magazinelor virtuale autohtone nu au un plan de afaceri , ci copiaza modele de succes fara sa se acorde importanta specificului afacerii. "Se mizeaza pe recuperarea intr-un termen cat mai scurt a investitiei initiale fara eforturi pentru sprijinirea vanzarilor", se mai arata in documentul citat. Reprezentantii no-cash.ro au mai cercetat si celelalte obstacole care stau in calea dezvoltarii comertului electronic autohton. Ei au gasit, in afara indolentei e-comerciantilor romani, inca 3 motive. Lipsa promovarii, explicata prin faptul ca, din cele peste 2 milioane de carduri active, doar 1 la suta sunt activate pentru a tranzactiona in regim 3D Secure. Un alt obstacol il reprezinta nivelul de educatie al utilizatorilor de carduri. Astfel, in ciuda numarului foarte ridicat de carduri bancare, preponderenta numerarului este covarsitoare. Ponderea numerarului din afara sistemului bancar in M2 (masa monetara in sens larg) este de peste 14%, comparabila cu cea din 1997. Cu alte cuvinte, introducerea cardurilor nu a influentat scaderea numerarului. Motivul este banal: majoritatea romanilor (90%) folosesc cardul doar la retrageri de numerar. Media lunara este de doar doua tranzactii/luna/ card, ceea ce inseamna ca romanul foloseste cardul pentru retragerea avansului si a lichidarii salariale. Specialistii no-cash mai identifica un obstacol, in programa scolara , care, in loc sa tina pasul cu realitatile, ii invata pe tineri limbaje expirate. "In scoli se predau cursuri de acum 20 de ani. La informatica se studiaza FoxPro, Turbo Pascal si alte asemenea programe rudimentare, care azi sunt folosite extrem de putin. Ar fi extraordinar daca, in facultaati, studentii ar invata cum isi pot face propria afacere pe Internet", se mai arata in studiul no-cash.ro Nu in ultimul rand, lipsa traditiei isi spune cuvantul in privinta utilizarii computerului si a comertului online. "Intre consumatorul roman si cel vest-european exista diferente de natura psihocomportamentala data de lipsa traditiei in domeniu. In Europa, a existat o istorie a comertului la distanta (comenzi «prin posta», inclusiv cataloage, firme de tip piramidal - Multi Level Marketing) care practic a oferit baza comertului electronic. De asemenea, in Europa a existat meseria de comis-voiajor, agentul de vanzare «la usa», care a reprezentat baza credibilitatii comertului cu produse oferite de comercianti necunoscuti", conchide studiul citat.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele