Forwardul este privit ca un cerc social infinit, conform unui articol din New Scientist. Forwardind un link amuzant catre un prieten, ii arati ca te gindesti la el si ca stii ce subiecte ii fac placere. Pe de alta parte, trimitindu-i un e-mail vechi si irelevant poti deveni siciitor, explica Benjamin Gross, profesor la Universitatea din Illinois, care a investigat indeaproape comportamentul celor care forwardeaza e-mailuri. In urma cercetarii a reiesit ca trimiterea acestor e-mailuri joaca un rol esential in constructia si mentinerea legaturilor sociale moderne. Cei care trimit in mod repetat e-mailuri cu lucruri neinteresante isi pierd reputatia in interiorul grupului, adauga Gross.
Acest tip de comportament este specific societatii moderne, iar forwardurile devin cadouri virtuale, mai spun cercetatorii studiului. De altfel, firmele de marketing au inteles puterea e-mailurilor mediate de reteaua sociala, conducind campanii speciale pentru a fi preluate pe e-mail. Softul Forward Track poate monitoriza retelele de forwarduri, stabilind astfel grupurile de oameni cu interese comune. Microsoft a lansat si el un program care sa urmareasca parcursul e-mailurilor, numit Retele Sociale si Cautator de Relatii (SNARF).