IT & C

Felicitarile electronice, forma rapida a urarilor traditionale

Comunicarea prin intermediul felicitarilor nu e noua. Egiptenii isi exprimau urarile si salutarile utilizand sulurile de papirus. In Evul Mediu , schimbul de manusi, jartiere si panglici era o alta forma de comunicare sentimentala. La inceputul secolului al XV-lea, felicitarile din hartie confectionate manual erau deja folosite in Europa. Germanii au fost primii care au creat felicitari cu ocazia Anului Nou din gravuri in lemn, iar felicitarile de Sf. Valentin confectionate manual circulau in diferite regiuni ale Europei de la inceputul secolului XV. Catre anul 1850, felicitarile s-au transformat intr-un cadou relativ popular si accesibil de comunicare datorita dezvoltarii tehnicilor de tipar, precum si introducerii in 1840 a timbrului postal. Prima felicitare de Craciun tiparita despre care se stie a aparut in Londra in 1843. Felicitarile de Sf. Valentin si de Craciun erau la inceput cele mai populare, fiind urmate si de ilustrate cu alte ocazii. Astazi, exista felicitari de toate marimile si pentru toate ocaziile. Aparitia Internetului a oferit multe posibilitati pentru dezvoltarea acestui produs, inclusiv a metodelor electronice de comunicare - telefoane mobile, fax, e-mail, care ofera oamenilor posibilitatea unei comunicari eficiente. Pe parcurs, raspandirea acestor tehnici se asteapta sa majoreze numarul de relatii interpersonale pe care pot sa le mentina oamenii si, de asemenea, sa intensifice intimitatea lor. Rezultatul acestor relatii impune si o implicare emotionala, dar totodata felicitarilor traditionale le revine un rol important - reflectarea sentimentelor, care raman la fel de frumoase, nesupuse modernizarii excesive. Un studiu a aratat ca oamenii care au conectare la internet sunt mai activi in comunitate si mai sociabili, comunica mai des decat cei ce nu au inca legatura la internet. Calculatoarele nu doar ii apropie pe oameni; acestea restabilesc obiceiul de a coresponda in scris. De fapt, e-mailurile si felicitarile electronice doar completeaza comunicarea prin felicitarile traditionale si nicidecum nu le inlocuiesc pe acestea. In plus, moda felicitarilor electronice a dat nastere si unui alt fenomen, cel al donatiilor. Aproximativ 40 de societati britanice, printre care Marks & Spencer, Barclays, UBS Warburg, Ernst & Young, JP Morgan , Bank of America , ABN Amro si Fidelity au renuntat la felicitarile traditionale, iar banii astfel economisiti ii doneaza unor organizatii umanitare. Aceasta practica a fost lansata de producatorul de echipamente de telecomunicatii Nokia, care isi felicita clientii prin Internet inca de acum sapte ani, donand UNICEF fondurile corespunzatoare. Trimite o felicitare muzicala de Craciun felicitari de craciunfelicitari de craciunfelicitari craciun felicitari craciunfelicitari craciunfelicitari craciun

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele