Exista apa pe o planeta din afara sistemului nostru solar

Un astonom american a anuntat ca a descoperit apa pentru prima data pe o planeta aflata in afara sistemului nostru solar, scrie presa internationala de miercuri. Descoperirea, care creste sansele ca acolo sa existe viata, este rezultatul cercetarilor facute cu ajutorul telescopului spatial Hubble, a explicat astrofizicianul Travis Barman de la observatorul Lowell din Arizona , potrivit unui comunicat postat pe internet. "Acum stim ca sunt vapori de apa pe o planeta din afara sistemului solar si, astfel, sunt motive intemeiate sa credem ca si alte asemenea planete au vapori de apa in atmosfera ", a spus Travis Barman, citat de cotidianul The Independent. Planeta, numita de cercetatori Osiris, este situata la 150 de ani-lumina de Pamant. Descoperita inca din 1999, acesta se cheama oficial HD 209458b si a fost prima planeta in afara sistemului solar a carei atmosfera contine oxigen si carbon. Osiris se afla pe orbita in jurul unei stele asemanatoare Soarelui, distanta dintre planeta si stea fiind de aproximativ sapte milioane de kilometri. Aceste cercetari au beneficiat de sprijinul NASA, agentia spatiala americana, in cadrul programului sau privind originile sistemului solar.