Cel putin asa spun rezultatele unii studiu ShopMania, din care reies preferintele de consum ale utilizatorilor.
Fruntasii: telefoanele mobile si notebook-urile
Romanii pasionati de foto , televizoare , ceasuri, parfumuri , autoturisme si mobila.
Comportament de cumparare asemanator cu al nostru il au portughezii, italienii si spaniolii. Acestia petrec un timp similar pe site (o medie de 2,5 minute), cautand in general aceleasi categorii de produse.
In materie de brand-uri , la categoria telefonie mobila, Nokia castiga in majoritatea celor 26 de tari aflate in portofoliul ShopMania.
Finlandezii sunt urmati de Apple, Samsung si Sony Ericsson, cu procente ridicate. Foarte cautate sunt si produsele Sony, Asus, LG sau Nikon, in proportii diferite de la tara la tara.
In alte tari
Trendul se pastreaza si in celelalte tari, insa cu accent pe notebook-uri si produse electrocasnice (televizoare, frigidere), acestea fiind urmate in topul preferintelor vizitatorilor de telefoane , ceasuri si sisteme audio portabile (mp3 si mp4 playere).
Spre deosebire de romani, americanii, englezii si australienii petrec aproximativ 1,5 minute pe site, in timp ce utilizatorii din Spania, Ungaria, India, Mexic, Turcia si Italia raman pe portal in jur de 2 minute.