Darwin a gresit evolutia (gainilor)

Teoria lui Darwin, acceptata pana acum de majoritatea cercetatorilor asupra evolutiei gainii domestice dintr-o specie de pasari salbatice din Asia, a fost rasturnata de mai noi cercetari genetice, cu implicatii asupra mai multor explicatii date de celebrul parinte al evolutionismului cu privire la alte specii de animale. Publicatia britanica Daily Telegraph informeaza asupra unui studiu genetic coordonat de mai multe institutii din Europa, dar mai ales din Suedia, in urma caruia s-a ajuns la concluzia ca, desi Darwin a avut dreptate in multe lucruri, in ceea ce priveste evolutia gainilor domestice – si nu numai - a cam gresit. Studiul s-a concentrat asupra culorii galbene a picioarelor gainilor domestice care pare sa provina prin modificari induse de consumul de grau, iar cercetarile genetice au descoperit chiar gena responsabila pentru culoarea galbena a picioarelor galinaceelor din intreaga lume. Contradictia observata in teoria evolutiei gainilor, asa cum o vedea Darwin, dintr-o specie de pasare salbatica din Asia, provine din faptul ca, in momentul in care cercetatorii au cautat gena responsabila pentru culoarea galbena a picioarelor si la pasarea asiatica, s-a descoperit ca aceasta nu detine decat o varianta genetica care da codul pentru culoarea alba si nicidecum galbena. Cu toate acestea, pare ca Darwin nu a fost totusi foarte departe de adevar, intrucat daca aceasta culoare nu a fost gasita in ADN-ul acelei specii de pasari salbatice de culoare rosie, secventa a fost totusi gasita la o specie de pasari salbatice cenusii din Ceylon care seamana foarte mult cu cea gasita la pasarile domestice. Ceea ce ar insemna ca gainile provin, intr-adevar, din specia de pasari salbatice rosii, dar ca la un anumit moment s-au imperecheat cu cele cenusii, ceea ce a dus la incorporarea genei pentru culoarea galben. Profesorul Greger Larson, de la Universitatea Uppsala, declara ca: “Darwin a recunoscut importanta studierii animalelor domestice ca un model de evolutie, iar aceasta intuitie s-a dovedit a avea o imensa influenta. Ceea ce este insa ironic e faptul ca Darwin vedea in caini rezultatul hibrid al mai multor stramosi salbatici si spunea ca gainile au un singur stramos, ceea ce e gresit in ambele cazuri.” Cainii au ca stramos cumun numai lupul cenusiu. Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro