IT & C

Cursa pentru roboti in desertul Mojave

Un autovehicul Volkswagen customizat, echipat cu procesor Intel Pentium M, a devenit prima masina din lume care traverseaza desertul american Mojave FaRa SOFER! Automobilul, botezat "Stanley", a reprezentat Universitatea Stanford din SUA in cadrul unei curse prin desert organizate de Pentagon , fara ajutorul unui sofer sau al unei telecomenzi! Cursa, organizata de "Defense Advanced Research Projects Agency " din Pentagon, isi propunea sa ofere 2 milioane de dolari primei masini care reusea sa strabata desertul Mojave in mai putin de 10 ore. "Stanley" a realizat performanta in mai putin de 7 ore si jumatate. Regulile concursului au fost foarte dure, transmisiile de date wireless fiind interzise atat intre componentele din masina, cat si cu exteriorul. Singurele comenzi externe din timpul cursei pe care echipa le putea transmite masinii fiind cele de E-stop RUN, E-stop PAUSE si E-stop DISABLE. Daca la E-stop RUN masina se deplaseaza normal, la E-stop PAUSE isi actioneaza franele si ramane cu toate sistemele oprite pana la urmatoarea comanda. E-stop DISABLE determina masina sa se opreasca, fara a mai putea fi pornita decat manual, ea neacceptand nici o alta comanda de la distanta. Desi a plecat al doilea, Stanley a terminat cursa pe primul loc, intrecand un automobil Hummer customizat, botezat "H1ghlander" in dreptul celei de-a 102-a mile a cursei (acesta din urma fiind considerat marele favorit de anul acesta). Stanley a fost urmat de H1ghlander si un Humvee customizat botezat "Standstorm", ambele reprezentand Universitatea Carnegie Mellon. La cursa s-au aliniat 23 de masini robotizate, insa numai 7 au trecut linia de sosire! Aceasta reprezinta un pas extrem de important pentru tehnologie, intrucat, la cursa similara de anul trecut, nici una dintre masinile participante nu a reusit sa treaca finish-ul! "Stanley" a fost echipat cu 6 blader-e (servere de mici dimensiuni) cu procesoare mobile Intel Pentium M low-power, fiind controlat de la distanta de membrii echipei Stanford University. Prezenta celor 6 bladere a permis, practic, extinderea pana la 6 procesoare, ceea ce inseamna un progres tehnologic imens. Transformarea unui astfel de proiect in productie de masa ar insemna posibilitatea de a avea masini fara soferi, reducand astfel numarul accidentelor rutiere.Inovatia prezentata de Intel se bazeaza, practic, pe tehnologia multicore, una dintre directiile majore de dezvoltare ale companiei pe viitor.






Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele