IT & C

Criza Internetului continua in Orientul Mijlociu

Taierea a trei cabluri submarine a afectat serviciile de Internet din 10 tari. Oficialii au nevoie de circa 10 zile pentru revenirea la normal. Un cablu de telecomunicatii submarin aflat la 56 de kilometri de Dubai, care furniza Internet unor parti ale Orientului Mijlociu si ale Asiei, a fost taiat la sfirsitul saptaminii trecute. S-a acutizat astfel criza globala de Internet stirnita de rupturile din alte doua linii de sub Marea Mediterana , produse pe 30 ianuarie, informeaza BBC. Cauza celor trei defectiuni nu a fost inca confirmata oficial, iar vremea proasta de simbata a intors in port nava de reparatii trimisa pentru a rezolva problema ultimului cablu afectat. Cablul Falcon a cunoscut un colaps telecomunicational „critic“ vinerea trecuta, a declarat un oficial local. Cu doua zile inainte, reteaua de Internet a Egiptului fusese distrusa in proportie de 70%, iar cea a Indiei, de 60%, din probleme similare. Alte tari afectate au fost Qatar, Emiratele Arabe Unite, Kuweit, Arabia Saudita, Bahrain, Bangladesh si Sri Lanka. Primul cablu de comunicatie, botezat Fiber-Optic Link Around the Globe (FLAG), a fost despicat in dimineata zilei de 30 ianuarie. Aceeasi soarta a avut-o si SEA-ME-WE 4, aflat linga el. FLAG este lung de 28.000 de kilometri si leaga Australia si Japonia de Europa, iar vecinul sau submarin pune in legatura Asia de Sud-Est si Europa, amindoua via India si Orientul Mijlociu. Drept rezultat, providerii de Internet au fost obligati sa-si reorienteze traficul. Desi cauzele afectiunilor nu pot fi confirmate pina cind navele de reparatii si scafandrii vor ajunge la locul faptei, este vehiculat scenariul cum ca un petrolier si-ar fi tirit ancora pe fundul marii si ar fi atins cablurile. Bancile si bursa de valori din India au intimpinat probleme joia trecuta, la fel si telefoanele internationale, iar circa 60% dintre cei 50 de milioane de utilizatori de Internet ai tarii au fost afectati de cele doua brese. India gazduieste o industrie de outsourcing de 11 miliarde de dolari, iar industria indiana de IT are 700.000 de angajati care lucreaza pentru companii nationale ce ofera o gama larga de servicii, dar si pentru clienti globali. „Companiile care deservesc SUA si Marea Britanie sint cel mai rau afectate“, spunea pentru BBC Rajesh Chharia, presedinte al Asociatiei Providerilor de Servicii de Internet din India, pe 31 ianuarie, iar firme britanice precum British Airways erau ingrijorate de call centre-urile atinse de criza in special. Totodata, doi provideri de Internet din Dubai au avut de suferit de pe urma breselor. In schimb, alte firme britanice au aratat ca defectiunile de miercurea trecuta nu au avut mare impact asupra afacerilor, iar British Telecom a reusit sa gaseasca rapid alte rute de Internet. „A existat doar o perioada de incetineala de 30 de minute“, a declarat pentru BBC Sridhar Sriramaneni, de la compania indiana Knoah Solutions care are clienti in Marea Britanie. Marile companii de outsourcing au planuri de rezerva care le permit sa restaureze rapid serviciile. Totusi, ele pot intimpina unele mici probleme. „Rutele de urgenta pe care le folosesc nu sint de incredere. Calitatea convorbirilor telefonice poate fi redusa, putind aparea o usoara intirziere“, explica Eric Schoonover, director de cercetare la TeleGeography. Firma FLAG Telecom, subsidiara a celui de-al doilea operator de telefonie mobila din India, Reliance Communications, si administrator al cablurilor FLAG si Falcon, a anuntat weekendul trecut ca o nava de reparatii a pornit deja din Catania, Italia, spre locul primelor defectiuni, la 8,3 kilometri de Alexandria, Egipt, unde este asteptata miine. Reparatiile ar putea dura o saptamina. Pe de alta parte, competitorul principal al FLAG Telecom, Videsh Sanchar Nigam Ltd., a declarat vineri ca a refacut mare parte din conectivitatea sa la Internet in Orientul Mijlociu si Asia de Sud la 24 de ore de la defectiune folosind alte cabluri. In schimb, o alta nava de reparatii, ancorata in Abu Dhabi, capitala Emiratelor Arabe Unite, nu a reusit sa ajunga simbata la cel de-al treilea cablu, Falcon, din cauza vremii proaste, potrivit Reuters. FLAG Telecom a anuntat insa ca a aranjat cu firma araba Integrated Telecom Company restaurarea in parte a capacitatii Falcon, intre Al Khobar si Jeddah, Arabia Saudita, adaugind ca o parte dintre circuitele Qatar Telecom, unicul provider de Internet din Qatar, afectate grav de ruperea Falcon, au fost de asemenea refacute. Cu toate acestea, ministrul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei din Egipt, Tarek Kamil, a declarat la sfirsitul saptaminii trecute ca vor dura in jur de zece zile pina cind serviciile de Internet vor reveni la performanta initiala. Mai mult de 95% din telecomunicatiile transoceanice si schimbul de date sint asigurate de cabluri submarine, restul - de sateliti. Una dintre cele mai mari defectiuni din lumea moderna a sistemelor de telecomunicatii a avut loc in decembrie 2006, cind un cutremur cu magnitudinea de 7,1 a spart noua cabluri submarine intre Taiwan si Filipine, rupind conexiunile intre Asia de Sud-Est si restul lumii. Internetul a cazut in China, Hong Kong, Singapore, Taiwan, Japonia si Filipine. Activitatea bancilor si a liniilor aeriene a fost intrerupta. Traficul a fost redirectionat prin alte cabluri, dar a durat 49 de zile pentru a se ajunge din nou la capacitatea maxima. Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele