IT & C

Copiii, utilizatori fideli de smartphone

Un mobil pe care poti accesa pagini de internet este un produs destinat oamenilor de afaceri, insa copiii incep sa devina interesati. Numarul de adolescenti care folosesc un telefon mobil este in continua crestere, tinerii consumatori fiind "infometati" dupa aplicatii wireless. Producatorii atat au asteptat. Citirea mailului pe telefonul mobil este un obicei deja depasit, asta se intampla in 2004, pentru ca astazi tineretul stie sa faca mult mai multe cu telefonul mobil. Scrierea unui text cu ochii inchisi este doar inceputul, pentru ca tehnologia poate tine pasul cu cerintele tinerei generatii de utilizatori de astfel de telefoane. Motiv pentru care adolescentul reprezinta consumatorul-tinta, atat pentru producatorii de terminale mobile, cat si pentru retaileri . Cinci dolari pe luna, pentru SMS-uri nelimitate si un dolar pentru o melodie descarcata, reprezinta o noua provocare pentru operatorii de telefonie mobila si tinerii clienti, dar asta inseamna si declinul apelurilor clasice. Numai pe piata din Statele Unite ale Americii, in ultimii doi ani, numarul adolescentilor posesori de celulare a crescut cu 26%, o valoare mai mare cu 10% decat cresterea inregistrata pe segmentul clientilor cu varste cuprinse intre 45 si 54 de ani, in perioada similara. Iar avantajul este clar de partea tineretului, mult mai deschis catre noile aparate high-tech. Uimitor este faptul ca aceeasi tendinta, ca la adolescentii de 18-20 ani, o intalnim si la copii cu varste intre 8-10 ani. Asa ca, de ce sa nu produci un smartphone destinat si celor mici, nu doar oamenilor de afaceri? In fond, cei mici au cam inceput sa impuna noile directii in industria telefoanelor high-end. Urmatoarea generatie, smartphone pentru adolescenti Specialistii din domeniul telefoniei mobile spun ca tanara generatie nu reuseste sa perceapa lumea inconjuratoare fara un telefon mobil, motiv pentru care ei asteapta de la un celular mai mult decat parintii lor. Un adolescent de 15-18 ani foloseste aplicatiile media de mai multe ori decat oricare alt utilizator de telefon mobil. Conform unor studii efectuate pe piata din SUA, aproape jumatate din adolescenti fac poze cu telefonul mobil, adica de doua ori mai mult decat restul posesorilor de mobile. De asemenea, tinerii utilizatori acceseaza de pe telefonul mobil retele sociale precum MySpace sau Youtube, descarca sau incarca poze si filmulete si folosesc browserul Web mult mai mult decat cei in varsta. Si datele institutelor de cercetare chiar reflecta adevarul, pentru ca acestea pot fi verificate oricand. Intrebati un posesor de mobil, in varsta de, sa zicem, 50 de ani, de cate ori a intrat ori daca a intrat vreodata de pe telefonul mobil pe un site. Altfel sta situatia daca faceti o vizita intr-un liceu sau o facultate, unde telefonul mobil este folosit la accesarea unor pagini de internet sau, de foarte multe ori, pentru copiat la examene, si asta nu prin clasica metoda, apelul telefonic. Multe telefoane mobile au sisteme de operare complexe, ce permit, de exemplu, salvarea unor pagini intregi in diferite formate, ce ulterior pot inlocui clasica fituica. Cu toate ca adolescentii sunt mai mult decat interesati de astfel de modele, producatorii exclusivi de telefoane inteligente, precum BlackBerry sau Palm, se orienteaza in continuare spre utilizatorii business ori cei trecuti de 40 de ani. Este adevarat ca dezvoltarea unui model smartphone costa destul de mult, iar adolescentii nu au o asa mare putere de cumparare . Insa, modele recente precum Motorola Q sau Blackjack de la Samsung au reusit sa "traga" in jos preturile, pentru ca au ajuns sa coste aproape 100 de dolari, evident pe piata din SUA si cu un contract de provider, nu la liber. Totodata, noua generatie de telefoane mobile incepe sa aiba tot mai multe si mai performante functii multimedia, iar designul este cu mult mai atragator, comparativ cu predecesorii. Specialistii afirma ca noua generatie nu doreste sa se plimbe pe strada, iar la gat sa aiba atarnat un mobil ieftin, care nu stie sa faca mai nimic. Tineretul are pretentia ca stilul si dotarile de exceptie sa nu lipseasca din celularul lor. Totusi, copiii nu-si doresc un telefon care sa si arate special destinat lor. Iar asta au testat-o pe propria piele cei de la AT&T, care s-au gandit sa introduca pe piata un model simplist, cu doar cinci butoane. Rezulatul a fost dezastruos, vanzarile fiind infime, din 2005 si pana acum. Ca urmare, producatorul aparatului, Firefly Mobile, a renuntat la acest model si a scos pe piata unele cu dotari pe gustul celor tineri. Noul produs are mai mult decat butonul "suna-l pe tata" ori cel "sun-o pe mama", si aici pot fi enumerate o camera foto , un MP3 player, jocuri si posibilitati de a descarca sau trimite imagini si filmulete. Fondatorii companiei spun ca cei mici nu se tem de noile tehnologii, si ca aparatele avangardiste le dau posibilitatea acestora de a experimenta noi lucruri. Noul aparat de la Firefly va fi disponibil la vanzare, cel putin in SUA, din septembrie, la un pret de 125 de dolari, fara abonament. Copilul, viitor client GSM Nici ceilalti producatori de telefoane mobile destinate copiilor nu stau cu mainile in san. Helio, o companie americana cu sediul in Los Angeles, a lansat modelul Ocean, un aparat care seamana mai mult cu o jucarie, insa nu e asa. Cu tastatura alfanumerica, serviciu GPS, aplicatii pentru site-ul social MySpace, modelul se apropie de un smartphone destinat tinerilor. Pretul este si el destul de mic, aproape 300 de dolari, evident, numai cu abonament la provider. Insa si asa, cei 300 de dolari reprezinta o suma infima, comparativ cu cei 750 de dolari cat costa un iPhon ori un Nokia N 95, modele business. Totusi, Helio nu a facut o afacere din vanzarea acestor aparate, pentru ca este un operator virtual, ce nu are decat o suta de mii de abonati, un numar infim in lupta cu cei patru grei de pe piata telefoniei mobile din Statele Unite. Urmatorul pas in era tehnologiei mobile depinde de abilitatea operatorilor mari, precum AT&T, Verizon , T-Mobile sau Sprint, sa aiba posibilitatea de a oferi telefoane high-end la preturi mici, special destinate utilizatorilor adolescenti sau copiilor. Tineretul foloseste cel mai des un telefon mobil pentru activitati online, spun analistii, asa ca este normal sa gasesti mai repede clienti de smartphone printre adolescenti, decat printre adulti. Pentru mai multe informatii legate de afaceri, imobiliare, IT&C, media si advertising, turism, economie si finante aboneaza-te la Newsletter-ul Financiar Acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele