IT & C

Cautarea sociala scoate bani din opinia publica

Sa facem împreuna un exercitiu de imaginatie . Sa cautam pe Internet un „ restaurant cu specific romanesc“. Google ne ofera peste 60.000 de rezultate. Filtrarea acestora se face potrivit unor criterii obiective, care tin seama de aparitia cuvintelor cautate în paginile unui website , de popularitatea unui anumit website în randul webmasterilor etc. Aproape aceleasi rezultate ne sunt afisate daca vom cauta „cel mai bun restaurant cu specific romanesc“. Între cele doua sintagme este o diferenta majora. Algoritmul de cautare însa nu poate sa le diferentieze. El nu poate decat sa ramana obiectiv, riscand chiar sa piarda prin aceasta atitudine. Nu acelasi lucru s-ar întampla daca, în locul acestor formule de cautare, am putea folosi experienta unor oameni care au încercat diferite restaurante cu specific romanesc. În acest caz, probabil ca restaurantul cautat este locul desemnat de majoritatea utilizatorilor ca fiind cel mai bun. Pe a-ceasta idee se bazeaza o tendinta relativ noua în evolutia ideii de cautare pe Internet: „cautarea sociala“. Adica acel gen de filtrare a rezultatelor cautarii în functie de opinia altor utilizatori (subiectiva, prin excelenta) cu privire la modul în care diverse website-uri corespund criteriilor de cautare. Marele castig al unui astfel de serviciu este dat de sporirea gradului de încredere pe care utilizatorii îl au în utilitatea si acuratetea rezultatelor cautarii pe Internet. Cititi continuarea in Saptamana Financiara

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele