IT & C

Baterii pentru mobil 3G, pana la 8 ore

Doua mari companii japoneze au dezvoltat un prototip de "celula de energie" (fuel cell) cu o concentratie mai mare de metanol, asigurand functionarea continua a unui telefon 3G timp de 8 ore.
Pentru utilizatorii telefoanelor 3G, durata de viata a bateriei reprezinta o adevarata problema. Echipat pentru video-call si televiziune in direct, un terminal 3G cu baterie strandard Li-Ion nu prea tine la "consum". Ca si in cazul laptopurilor, producatorii din lumea IT se tot chinuiesc sa perfectioneze bateriile fuel cell (sau pila cu combustie).

Daca pentru laptop un prototip de baterie fuel cell (durata de viata 8 ore) este destul de incomod, fiind putin mai mic decat un telefon fix, in cazul celularelor, lucrurile stau putin altfel. Zilele trecute, Fujitsu si DoCoMo (cel mai mare operator japonez de telefonie mobila) au dezvoltat impreuna o baterie fuel cell care cantareste la fel de mult precum un acumulator "standard", dar asigura o autonomie de trei ori mai mare. Fata de "celula de energie" prezentata de DoCoMo in septembrie 2004, concentratia de metanol din baterie a crescut de la 30% la peste 90%.

AVANTAJE. In comparatie cu bateriile lithium ion, cele fuel cell sunt capabile de o capacitate mai mare de stocare a energiei si niveluri de performanta mult mai mari, la care se adauga si aspectul ecologic, fiind mult mai putin poluante. Totusi performanta bateriilor fuel cell depinde de cat de compacte sunt si de cata energie poate fi creata de la un anume volum de combustibil. In ceea ce priveste incarcatorul, acesta masoara 150 x 56 x 19 mm si cantareste 190 grame. Acest prototip fuel cell va fi prezentat in cadrul targului Wireless Japan, care se va desfasura luna aceasta, in perioada 13-15 iulie, precum si la Fujitsu Forum, care va avea loc la Tokyo, in intervalul 14-15 iulie. De asemenea, NTT DoCoMo a anuntat ca va investi in continuare in gasirea de solutii pentru imbunatatirea acumulatorilor, cele mai populare surse de energie pentru handset-urile actuale. Intr-o pila de combustie, la electrozi are loc o reactie de ardere in urma careia se degaja caldura si se elibereaza energie electrica. La anod se oxideaza combustibilii, iar la catod se reduc moleculele de oxigen.


DISPOZITIVE
Numarul "dispozitivelor" puse in miscare de fuel cell este in continua crestere. Ultimele realizari in domeniu sunt reprezentate de un model de autoturism "de familie" Honda FCX (pe baza de hidrogen ), precum si de robotelul Speecys-FC. Robotul cantareste 4,2 kg si are o inaltime de 50 cm. Consuma 1 litru de hidrogen la fiecare doua minute, pe bratele sale existand cate doua "rezervoare" cu hidrogen. Pretul robotului este de 24.000 $.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele