Dar balonul s-a spart si cartile electronice sunt sunt mult mai putin preferate decat cele obisnuite, cititorii preferand sa-si intoarca singuri paginile unei carti bune .
"Euforia de la inceput este de domeniul trecutului", a spus Arnould de Kemp, editor electronic in cadrul firmei media Springer.
Luna trecuta, cel mai mare vanzator de carti din SUA Barnes&Noble, a anuntat ca a oprit vanzarile de carti electronice . Purtatorul de cuvant al companiei a justificat acest lucru prin faptul ca vanzarile nu au atins nivelul anticipat.
Limitele au fost mult coborate, iar in prezent editurile percep piata cartilor electronice ca o piata mult mai mica decat a fost anticipata initial.
"Asteptarile au fost mult exagerate la vremea exploziei Internetului", a afirmat editorul Helen Fraser, director general al editurii Penguin. "Piata este destul de mica, dar ar putea creste pe masura ce vor aparea pe piata alte dispozitive de citire", a declarat aceasta agentiei Reuters. Ea a facut o comparatie intre volumul vazarilor inregistrate de accelasi titlu in mai multe formate : astfel daca Penguin ar vinde 40.000 de exemplare in formatul pe hartie, ar vinde 4.000 de exemplare ale aceluiasi titlu in format audio si doar 400 in format electronic.
In batalia tehnologica de a gasi modul perfect de a citi o carte electronica pe palm-topuri sau computerele personale, formatele concurente au idepartat utilizatorii. David Steinberg, presedinte al HarperCollins, a spus ca "exista un razboi al formatelor. Acestea concureaza si nu sunt compatibile, fapt care creaza rezistenta in randul utilizatorilor". Acesta a spus, ca desi vanzarile de carti electronice sunt o parte destul de mica din totalul afacerii, acestea au inregistrat pentru HarperCollins o rata de crestere anuala de 30%, odata cu lansarea unei serii electronice complete a cartilor Agathei Christie.