IT & C

Aderarea ieftineste plasma

Cu toate ca nu sintem inca in luna cadourilor, in industria de retail este motiv de reducere considerabila a preturilor. Iar motivele sint multiple. Nefiind un an tocmai bun in ceea ce priveste vinzarile, cei trei mari actori din aceasta piata, Altex, Flanco si Domo, mizeaza pe o redresare a situatiei, la care se adauga faptul ca noile norme ale Bancii Nationale au generat o efervescenta pe partea solutiilor de creditare, dar si o reducere a vinzarilor. Mai mult decit atit, faptul ca aderarea bate la usa ii stimuleaza pe retaileri sa isi reduca preturile inca de pe acum, avind in vedere ca oricum, de la anul, reducerea taxelor vamale la unele produse va conduce la ieftinirea acestora. LCD-uri cu pina la 40% mai ieftine Netinind cont de promotii, la ora actuala cele mai semnificative reduceri de preturi se inregistreaza la produsele high end. Este vorba in primul rind despre televizoarele LCD si cu plasma, care in unele magazine s-au ieftinit cu 40%. De altfel, acesta va fi trendul general pentru acest tip de produse si dupa 1 ianuarie, avind in vedere faptul ca taxele vamale la produsele mai sus-amintite se vor diminua de la 42 la 40%. Tonul in acest caz a fost dat de Domo, care a demarat o campanie promotionala ce va tine pina la finele acestui an. „Preturile actuale sint in linie cu preturile de raft de dupa 1 ianuarie 2007, dupa eliminarea taxelor vamale. Campania consta in reduceri de pina la 40%, cadouri si oferte speciale de pachet promotional“, a declarat Gabriela Mandrea, Marketing Manager Domo. Pretul electrocasnicelor scade mai putin „In afara de LCD-uri si plasme nu vor fi scaderi semnificative de pret. Cu toate acestea, vor fi reduceri la toate celelalte tipuri de electrice si electrocasnice. Nu este vorba numai despre reducerea taxelor vamale, ci si despre trendul firesc. O data cu cresterea cifrei de afaceri, si preturile se duc in jos“, ne-a declarat Dan Ostahie, CEO Altex. Potrivit acestuia, in urmatoarea perioada Altex va lansa noi promotii si noi sisteme de rate. De altfel, compania a extins creditul in 12 rate cu 0% costuri si la produsele de ultima generatie precum plasme, LCD-uri, notebook-uri, foto , camere video sau telefoane mobile. „Vor scadea preturile cu contravaloarea taxei. Iar aceasta dinamica se va observa si la celelalte electronice“, este de parere si Dragos Simion, vicepresedintele grupului Flamingo. In ceea ce priveste ofertele de la Flanco in perioada urmatoare, Simion sustine ca „au planificat reduceri, dar nu unele masive“. Este vorba despre promotii obisnuite si unele speciale“, mai spune Simion. In momentul de fata, Flanco ofera reduceri cuprinse intre 15 si 20% la produse precum masini de spalat , frigidere sau sisteme audio. Retailerii estimeaza ca ar putea fi vorba despre o reducere de sub zece procente. Efectul ieftinirii In urma cu un an si jumatate, dupa eliminarea accizei la aparatele foto digitale care se ridica inainte la 25%, vinzarile aproape s-au triplat. Luind in calcul aceasta situatie, reprezentantii producatorilor si distribuitorilor de echipamente si tehnologia informatiilor estimeaza ca dupa aderare vinzarile vor creste aproximativ la fel de mult. Taxa vizibila face preturile mai mari Cel mai probabil din februarie-martie, o euro mai mult din cauza asa-numitei taxe vizibile. In timp ce reducerea taxelor vamale va duce inevitabil la o scadere a preturilor la unele produse IT&C, de la anul, sau incepind cel mai probabil din februarie-martie, consumatorii vor trebui sa scoata ceva mai multi bani din buzunar din cauza asa-numitei taxe vizibile. Aceasta reprezinta practic pretul platit de consumator pentru reciclarea produselor electrice si electrocasnice vechi si va fi identificata separat in costul total al produsului respectiv. „Taxa vizibila presupune costul total al colectarii, reciclarii si al informarii. Este o practica europeana“, ne-a declarat Valentin Negoita, presedintele Asociatiei Producatorilor si Distribuitorilor de Echipamente de Tehnologia Informatiilor si Comunicatii (APDETIC). Taxa de pina la 20 de euro In Europa, taxa vizibila ajunge in medie intre 8 si 10 euro pentru un produs. Depinde insa de tipul de echipamente si in special de greutatea acestora. Mai precis, din datele APDETIC, in statele membre UE, consumatorii platesc in jur de 10 euro in plus pentru un desktop, 7-8 euro pentru un notebook sau un laptop ori 3 euro pentru o imprimanta. In schimb, in cazul produselor mai grele, ca de exemplu frigiderele sau combinele frigorifice, taxa vizibila variaza in UE intre 15 si 20 de euro. Chiar daca nu s-au stabilit inca tarifele pentru fiecare categorie in parte, reprezentantii APDETIC nu exclud posibilitatea ca la noi aceasta taxa sa fie mai mare. „Inca nu s-a stabilit cit vor fi aceste taxe, dar este posibil sa fie ceva mai mult“, mai spune Negoita, potrivit caruia taxa vizibila va fi aplicata produselor „populare“. „In mod normal, cel tirziu in februarie-martie va incepe lucrarea. Problema este ca nu am gasit un reciclator pentru produsele electrice si electrocasnice. De aceea este posibil sa exportam in Cehia sau in Ungaria“, mai spune Negoita. Competitia trece la un alt nivel In afara de efectul pe care il va avea in pret, taxa vizibila va produce o batalie si mai mare a retailerilor pentru a-si fideliza clientii si a „musca“ si din cota de piata a concurentei. Si toate acestea in favoarea consumatorului, care va fi atras sa cumpere prin sistemul buy back (cu produsul vechi poti cumpara unul nou, acoperind o diferenta de pret). „Vor fi ample campanii de promovare ale marilor retaileri care vor incerca sa-i determine pe consumatori sa-si achizitioneze un produs nou, cedindu-l pe cel vechi“, apreciaza presedintele APDETIC.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele