IT & C

11 trenduri pentru logouri in 2007

Bulele vorbitoare si norii vor fi la mare cautare in constructia vizuala a marcilor anul acesta. Chiar daca au ramas in umbra reclamelor de sute de mii de euro si a unor campanii grandioase de PR, logourile continua sa fie importante pentru brandurile pe care le infatiseaza. „Cotidianul“ a identificat, cu ajutorul specialistilor in publicitate, trendurile de anul acesta pentru identitatea vizuala a marcilor. Telefoane cu semicercuri Nick Hine, Creative Director Saatchi &Saatchi Romania , mizeaza pe „luminos“, care a devenit noul negru in constructia logourilor din 2007. „Logourile si rebranduirile se vor baza mai ales pe text modificat si stilizat, cu sau fara un icon atasat“, arata si Gabi Lungu, Art Director GMP, explicindu-si previziunea: „Se nasc din ce in ce mai multe branduri, piata incepe sa se extinda, de la locala la internationala, publicitatea incepe sa devina din ce in ce mai aglomerata si cred ca va fi tot mai greu sa iti scoti numele in fata“. El adauga ca „albastrul si rosul au fost si vor ramine culorile preferate pentru logouri“, atit in Romania, cit si in afara ei. Despre moda logourilor, el considera ca se poate vorbi „doar in interiorul categoriilor de produse“, oferind si citeva exemple: „Operatorii si dealerii de telefonie mobila folosesc foarte des unde sub forma de semicercuri. Farmaciile, producatorii de medicamente, dar si apele minerale sint colorate in albastru si verde. Saloanele de make-up si coafura folosesc fonturi de mina“. Ca niste secretare Hine completeaza tabloul, comentind situatia autohtona: „N-as putea spune ca exista o moda in materie de logouri in Romania, dar este destul de evident ca exista un trend in marimea lor. Pe scurt, toate sint mari. Uneori imi creeaza senzatia ca sint in mijlocul unei petreceri si toata lumea tipa la mine“. Nici Marius Ursache, Creative Director Grapefruit, nu este mai ingaduitor cu logourile romanesti: „Exista doua trenduri principale. Primul, pe care eu il numesc «al secretarelor», ia fonturile instalate pe sistem de Microsoft Word sau Corel Draw (ori gratuite, de pe net), cliparturi din librarii predefinite si rezulta o creatie amatoriceasca, fara legatura cu vreo strategie de comunicare si fara alt rezultat decit identificarea (nu si diferentierea) companiei. Al doilea trend, al «web designerilor», se inspira din stilul milioanelor de logouri existente pe Internet si rezulta ceva mai cu simt artistic“. Intr-un ton optimist, Teodor Droscaru arata cauza stingaciilor autohtone: „Putem vorbi despre o industrie internationala a designului de logouri, veche de aproape 40-50 de ani. La capitolul experienta, asadar, industria romaneasca are mult de recuperat. Insa, mergem pe un drum bun“. Pe de alta parte, creativul britanic de la Saatchi spune ca „in Franta, Spania sau in Italia veti vedea logouri asemanatoare celor din Romania“. Astfel, chiar daca specialistii din afara granitelor prevesteau disparitia logourilor, ele continua sa isi pastreze utilitatea. Cu atit mai mult, cu cit tendinta publicitarilor este aceea de a scoate brandurile din calup si de a le plasa direct in filme, videoclipuri si, mai nou, in jocuri pe calculator. Product placementul ofera logourilor, in prezent, recunoasterea de care se bucurau acum 20 de ani. Bombardati de gresia din baie „Daca o imagine valoreaza cit o mie de cuvinte, un logo poate valora cit milioane“, argumenteaza Marius Ursache pentru supravietuirea logourilor. „Traim intr-o lume in care sintem bombardati cu logouri in fiecare secunda, de cind deschidem frigiderul dimineata, cind conducem spre serviciu, cind ne relaxam uitindu-ne la televizor. Chiar si atunci cind ne este rau dupa o petrecere, ne uitam la un logo de pe gresia din baie“, completeaza Hine.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele