IT & C

#internet #studiu #profil #internaut

Profilul utilizatorului roman de internet s-a schimbat

Profilul utilizatorului roman s-a modificat fata de anul trecut, internetul romanesc fiind dominat de femei cu varste cuprinse intre 20 si 24 ani, ce-si petrec cel mai mult timp in Capitala. Acestea sunt rezultatele Campaniei de Studii Demografice trafic.ro derulata in perioada 25 mai - 20 iunie, pe un esantion de 2058 de site-uri din Romania, la care au raspuns 42.000 de persoane.  

Anul acesta, batalia sexelor este castigata de femei (53%), cu aproximativ 6% procente in plus fata de utilizatorii de sex masculin (47%). Astfel, structura pe sexe a utilizatorilor de internet reflecta structura generala a populatiei (52,6% femei conform INSSE). Din totalul respondentilor, 50% sunt necasatoriti, surclasandu-i pe cei care prefera institutia casatoriei sau cei care locuiesc cu partenerul (44%). Restul procentajului se imparte intre cei cu statutul de vaduv(a) si divortat(a). 

Ca si anul trecut, topul este dominat de varsta de 20 - 24 ani (22%), procentaj urmat de cei cu varstele de 25-29 ani (16%),  30 - 34 ani (14%) si 40 - 49 ani (14%). Categoriile extreme de varsta formeaza cea mai mica parte din audienta: cei sub 14 ani (3%) si cei de peste 60 de ani (2%). S-a constatat  o egalitate de ponderi pentru intervalele 50 - 59 ani (7%) si 18 - 19 ani (7%). Majoritatea respondentilor locuiesc in Romania (94%), urmati de cei din Republica Moldova (2%) si din Germania (0,2%). Principalele orase in care internautul roman isi petrece cel mai mult timp sunt Bucuresti (25%) si judetele foarte mari: Iasi (5%), Cluj (5%), Constanta (4%) si Prahova (3%).
 
In 2010, majoritara este ponderea celor cu studii superioare: absolvent de facultate in proportie de 34% si studii post-universitare 15%. Acest lucru se reflecta in pozitiile ocupate: 26% sunt manageri de diferite niveluri si 24% studenti. In ceea ce priveste venitul lunar, 19% dintre respondenti nu au un venit. Aproximativ 25% castiga sub 1000 RON si peste 50% au salarii ce depasesc 1000 RON.

Internautul roman este interesat de domenii ca: medicina, sanatate , alimentatie (46%), urmat de  evenimente/stiri despre Romania - 45,6, familia si viata de cuplu (37%), turism , calatorii (40%) si teste, jocuri, (32%). "Putem astfel corela cresterea interesului fata de retelele sociale care promoveaza jocuri online prin afinitatea fata de acest ultim domeniu " a afirmat Mirel Palada, directorul institutului CCSB.

In ceea ce priveste achizitiile offline, utilizatorul de internet prefera produsele la reducere, informandu-se inainte de cumpararea lor si fiind putin influentat de reclamele TV. Ca factor decisiv in achizitie s-a identificat marca produsului, urmata de tara de origine, pret, dar si de oferta din magazin.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele