Potrivit unui experiment recent, utilizatorii platformelor de socializare nu sunt preocupati de identitatea reala a persoanelor pe care le intalnesc in mediul online si nici de informatiile pe care le dezvaluie in discutiile cu acestea.
Experimentul care a fost desfasurat pe parcursul a doua saptamani, arata ca 94% din utilizatorii care au primit cereri de prietenie din partea unei tinerei domnisoare blonde au acceptat cererea de prietenie fara sa cunoasca identitatea reala a acesteia.
Totodata, studiul a fost desfasurat pe un esantion de 2000 de utilizatori din toata lumea, membri ai uneia dintre cele mai populare retele de socializare. Structura esantionului: 1000 femei, 1000 barbati cu varstele cuprinse intre 17-65 ani (media de varsta - 27,3 ani).
In prima faza utilizatorii erau rugati sa adauge o domnisoara necunoscuta ca prieten, apoi se initiau conversatii cu acestia pentru a determina ce fel de informatii utilizatorul in cauza va dezvalui domnisoarei.
Experimentul a aratat ca mai mult de 86% dintre utilizatorii creduli care au acceptat prietenia vin din industria IT, 31% din acestia lucrand in domeniul securitatii IT. Cel mai frecvent motiv pentru acceptarea prieteniei tinerei domnisoare blonde a fost "chipul dragut" (53%).
Dupa aproximativ o jumatate de ora de conversatie 10% dintre angajatii din industria IT au dezvaluit blondei o informatie personala senzitiva precum: adresa, numarul de telefon, numele mamei si tatalui, etc, informatii care de obicei sunt cerute pentru recuperarea unei parole.
Doua ore mai tarziu, 73% au dezvaluit o informatie ce parea a fi confidentiala de la locul lor de munca precum: strategii, planuri de actiune si tehnologii/software inca nelansate.